måndag 17 september 2012

Hösten

Ysch vad hösten är deppig. Mitt humör gillar verkligen inte den regna och kalla årstiden.
De senaste 2 veckorna har jag inte haft humör till något. Skulle helst av allt bara strunta i allt och sova.
Som ja skrev i fredags var jag ju ledig från skolan, men sen i helgen blev humöret bättre. Så skönt att inte behöva fundera på skolan och allt som heter tunga saker.
Men såklart idag, måndag, regnigt, så kommer den tunga känslan tillbaka.
Man orkar inte med något. Vill bara sova.
Det går ju när man är hemma, får känna sig precis som man vill. Men i skolan när alla är lika positiva och glada som förr, är det jobbigt att försöka hålla upp ett leende.
Klart, nog kan jag gå runt och sura, vara tyst, och negativ. Men vem vill umgås med en sån. Och inte vill jag ju dra ner på någon annans humör.

Tiden läker alla sår, brukar man ju säga. Och visst det tror jag. Men just nu är det en sämre period. Men med alla nära och kära runt mig, och med en hel del roliga saker att se framemot till, så blir det nog bra.Bab38d4ca2edcef1d4797078d8fe383c_large

2 kommentarer:

  1. Ja, usch för regn, blåst o allmänt grått väder! Man blir otroligt trött.. Sen tror ja nog att många i skolan helst sko vila vara sura o strunta i "allt e bra" fasaden,i alla fall jag! Men som du skriver vill man ju int dra ner på andras humör... Ja tycker de e bra att du tog en ledig dag, de e viktit att höra på sin kropp o unna sig någo ibland !! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa de är nog så deprimerande.. Jaa man är så trött och hängig för det mesta..
      Va roligt att du tycker så! :) Alltid roligt när folk är peppand och orkar lyssna på en.

      Radera