måndag 24 september 2012

Vasa

Jag och Ivar drog iväg på lördag förmiddag till Vasa. De 2 inkommande dagarna skulle spenderas hos syster.
I Vasa hade vi det super. Shoppade, hittade (äntligen!)en vinterjacka, åt gott hela tiden, myste hos syster, spelade spel och hade det fin fint. Dagarna gick alldeles för fort!
Sen igår kväll började vi söka oss hemåt. På hemvägen stannade vi ett par timmar i Vörå för att fira Victoria.

Bilvägen hem från Vörå blev nästan 2 timmar, istället för1 timme. Orkade inte köra på riksåttan hela tiden så jag skulle vara smart och ta en annan väg, som jag hade för mig att var lika lång och nästan i lika bra skick som riksåttan. Men nej, efter en stund hamnade vi ut på en liten grusväg mitt i en skog.. Känslan som kom krypandes längs ryggraden var ju inte allt för gosig. Och eftersom William satt i baksättet och pratade om hur vi mer eller mindre kommer dö där i skogen, gjorde ju inte saken bättre.. Men på något sätt kom vi ur skogen och började köra mot säkra riksåttan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar