fredag 23 november 2012

Mitt liv.

Bara så att alla har på klart så är dethär min blogg. Jag skriver om det som berör mig och om det som jag tycker att jag vill blogga om. Och det är inte många som känner till situationen mellan mig och Ivar, så den som inte vet helt säkert vad jag och han har för relation nu till varandra behöver inte komma här och kommentera vad de tror..
Man väljer inte vem man faller för, och nu är min situation så här, så för den som stör sig på det och mig behöver inte läsa min blogg!

4 kommentarer:

  1. Du måste bara vänja dig vid människors åsikter! Det du gjorde mot Ivar är inte bara tragiskt, utan också dumt! Jag antar att de du har pratat med stöttar dig och ser det som en "God sak" att du prövar dina egna vingar. Men om man ser det hela objektivt så kan jag berätta för dig att du framstår som den elaka personen och att Ivar framstår som offret!!

    SvaraRadera
  2. Klart det är din blogg, men som bloggare idag måste man vara beredd på att folk kommer att kommentera. Internet är väl öppet för alla!? Jag är nog av den åsikten att folk vill gärna lägga näsan i blöt, men då är det du som får ta den smällen. Du ansvarar ju för vilka texter du lägger upp för allmänheten. Det var synd att det inte fungerade mellan dig och Ivar , och nej man väljer inte vem man faller för!

    SvaraRadera
  3. Med olika läsare följer tonvis med olika åsikter. Som bloggare måste man vara beredd på att det man skriver kan provocera och jag tror nog att de flesta får smaka på sur respons lite nu som då. Speciellt när det handlar om aningen känsligare situationer, som den här.

    Jag tycker det är jättesynd att det inte fungerade mellan dig och Ivar, men jag vet också att man dessvärre inte kan styra över sina känslor alla gånger. Man blir kär i den man blir, that's it. Det är okej. Dock tycker jag INTE att det är okej att skriva så öppet om Jeppe som du gör. Det var ändå fråga om tre år, och ja- då är det grymt känslokallt att en vecka efter uppbrottet glatt presentera din nya. Och visst är det sant, det är din blogg och du skriver vad du vill. Men det är inte så "bara" att sluta läsa som du påstår. För alla går det inte. Tänk efter, snälla.

    Så som sagt, du skriver vad du vill. Det är bara så långt lägre än jag trodde du skulle kunna sjunka. Ibland lönar det sig att tänka sig in i andras situationer och visa dem den hänsyn och respekt man själv hade velat ha om rollerna hade varit omsvängda. För din egen skull borde du också tänka framåt. Om det skulle gå så olyckligt att allt med Jeppe inte löper som du vill, är jag rätt säker på att du i dagsläget skulle mötas av skadeglädje från många håll. För tillfället också från undertecknad, tyvärr. Man får den respekt man förtjänar, och för tillfället är den näst intill obefintlig.

    Du är ju en bra tjej egentligen. Snälla, ändra inte folks uppfattning om den saken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack carin för att du inte var anonym. Jo ja har börjat förstå hur fel folk tycker detta är. Och visst, det kan anses vara elakt och som om jag sjunker vädligt lågt. Men på något sätt vill ja tro det bästa om människor, så jag trodde inte denna nyhet skulle vara så radikal som folk gör den. Men ser man situationen från min del så ser det ju annorlunda ut.. Eftersom lång innan jag och Ivar gjorde slut tog mina känslor slut. Så på så sätt har ju jag bearbeta de 3 åren redan. Och nu är redo för nya saker.. Och jag vet att det finns flera som tycker detta är fel. Men man kan inte leva så att alla gillar en, någon gång gör man fel.
      Och jo, jag tänker framåt. Det kan ta slut när som helst mellan mig och Jeppe, men jag vill gå vidare nu och leva mitt liv. Den dagen den sorgen! Jag har länge levat ett såå planerat liv med massa regler och tider att passa, så nu är det slut på det och jag tar dagen som den kommer.

      och många tror ju att jag har lämnat Ivar och inte alls bryr mig. Men vi pratar dagligen och båda känner att vi kan säga precis vad vi vill och vi finns fortfarande för varandra.

      tack för att du är så ärlig och kan stå för vad du tycker!

      Radera